Dolfijnentour en werken... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse en Rolien Knopper - WaarBenJij.nu Dolfijnentour en werken... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse en Rolien Knopper - WaarBenJij.nu

Dolfijnentour en werken...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Rolien

06 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Mr Vegas, jaja, wie had dat ooit gedacht. Dat ik er eerder heen zou gaan dan An en Whitje hahaha! Samen met Maurice kwamen we daar om negen uur aan. Het zou om acht uur beginnen, maar wij dachten: ‘Suriname, we kunnen wel rustig aan doen!’ We hadden VEEL rustiger aan moeten doen, want toen Mr Vegas begon waren wij al aardig aangeschoten, meneer begon namelijk pas om 12 uur. Het werd tegen die tijd ook pas druk. Al met al was het ’t wachten wel waard en hebben we veel moeten lachen. We waren bijna de enige blanken best leuk! :) Maurice was om 12 uur die nacht jarig en ik mocht hem zijn nieuwe levensjaar in zoenen haha, ook dit leggen wij als Chinezen natuurlijk vast met de camera! Bekijk rustig het resultaat!
De volgende dag gingen we met z’n alle voor Maurice zijn verjaardag op de boot dolfijnen kijken. Het bootje zet je vervolgens af bij Braamspunt, dit is bij een zandstrand aan de oceaan! Daar konden we heerlijk zwemmen. Het heeft bij mij een kwartiertje geduurd voordat ik de zee in durfde want er liepen krabben.
Er waren een aantal Surinaamse mensen mee van Maurice zijn werk. Zij hebben ons een spel geleerd. We hebben onwijs gelachen met z’n alle. Wij Nederlanders bakten er uiteraard vrij weinig van. Op de terug weg heb ik duidelijk meer dolfijnen gezien, of zou het door het bier komen? Of zag ik ze toch aan de binnenkant van mijn ogen? Ach wat maakt het uit, het was gezellig.
’s Avonds zijn we voor Surinaamse begrippen ‘duur’ uit eten geweest. Ik begon met een overheerlijke carpaccio als tussengerecht garnalen in pepperoil, (Nee Ilse in Suriname moet jij niets bestellen met het woord peper, Pff, na een flesje water waren de vijf garnalen weggespoeld, maar m’n mond brandde nog steeds) gevolgd door verse champignons met gorgonzola kaas en toast. Ik heb heerlijk zitten smullen, op de garnalen na. We moeten 80 srd per persoon betalen. Dat is dus 20 euro en je werd bediend alsof je in een super chique restaurant zat :D Heerlijk!
Maandag was ik heel erg moe en omdat de stagiaires er niet zouden zijn in het Lotjeshuis besloot ik om een dagje vrij te nemen. Alsof ik nog niet genoeg vrij ben, maar ik was echt niet lekker! ’s Middags ging het wel wat beter en ben ik even naar de stad geweest. In mijn eentje is het helaas geen succes, na drie keer lastig te zijn gevallen door bruine ‘vervelende’ mannen ben ik weer naar huis toe gegaan. Denk verkeerde dag en verkeerd tijdstip, want normaal heb ik er helemaal niet zo last van. Nieuwe slippers en een nieuw truitje gekocht en dat in totaal voor tien euro! Heerlijk dat shoppen hier haha.
Aan het eind van de middag ben ik met Margriet samen naar de kokosnoten man geweest. Die maakt sieraden van kokosnoten. Erg leuk. Hier heb ik uiteraard heel wat dingen gekocht. En nee, dit keer niet voor mij zelf!
Mijn dagen in het weeshuis waren heel erg leuk! Er werden twee kinderen geadopteerd door een buurvrouw. Zij heeft de kinderen ook twee jaar geleden van de moeder weggehaald en bleef deze kinderen opzoeken. Uiteindelijk heeft ze besloten om ze te adopteren. De kinderen waren zo gelukkig! Onwijs leuk om te zien.
Een ander meisje zou weer naar haar ouders terug gaan, maar haar moeder is twee weken geleden overleden. Het meisje moet dus wennen aan haar vader en dit is een langzaam proces. Het zag er ook niet naar uit dat het snel zou gaan lukken, maar vandaag was het zover. De vader kreeg een hand van zijn dochter en hij heeft haar eten kunnen geven!
De weken hiervoor begon ze al te huilen wanneer ze hem zag en als hij binnen een straal van vijf meter kwam werd het echt gillen.
Het is ook weer onwijs mooi om te zien hoe gelukkig die vader kijkt en hoe voorzichtig het meisje op hem in gaat. :) ’s Middags ben ik met mijn nieuwe huisgenootje, Anneke (ja an ze heet echt zo ;)) even naar het zwembad geweest en hier hebben we lekker liggen kletsen.
De avond daarvoor ben ik met Rowena naar een Horror film geweest. Dit had ik uiteraard niet moeten doen haha. Ik vond hem veel te eng!
’s Avonds kwamen onze twee nieuwe huisgenootjes aan, we zijn lekker met z’n achten wezen eten en deze meiden gaan ook in het Lotjeshuis werken dus dat is wel gezellig!

Morgen is het dan zover. Ilse in een inimini vliegtuigje op naar Zuid Suriname. Ik ben heel erg benieuwd hoe het daar gaat zijn. Normaal gaat deze trip pas door vanaf vier personen of vanaf zes personen, maar ik ga samen met Inge. Hierdoor kunnen we bij de Ralleighvallen ook precies aangeven wat we willen zien!
Ik heb er heel erg veel zin in……
Nu maar hopen dat het vliegtuigje blijft vliegen :)…

Dikke kus van mij…



  • 06 November 2008 - 09:15

    Mamsie:

    Hoi Meisje,

    Ja je had me al het een en ander per mail verteld en ook op Skyp, maar nu met de beelden erbij is het allemaal nog veel leuker. :-)

    En dan nu ga je aan je volgende trip beginnen, met Inge 4 dagen onderweg in een inie mini vliegtuigje. Ik ben natuurlijk weer heel nieuwschierig naar je verhalen daarna. En natuurlijk de foto's van alle dieren die je hopelijk gaat zien. Niet aaien hoor. :-)

    Nou heel veel plezier en een dikke kus van ons
    Mamsie en Eertje

  • 06 November 2008 - 09:35

    Annie:

    Jij bent zoooo lui als je terugkomt uit Su!

    haha elke dag een dutje doen, pfff Ils tog :-)

    Nog maar ruim 2 weken!

  • 06 November 2008 - 18:06

    Phylic:

    Heey meis,

    Wat ben je bruin zeg! Je valt helemaal niet meer op tussen die Surinamers hahah.. Je hebt het wel heel gezellig he? Vooral met Maurice ;) Maar dat valt al meerdere op hahaha... Zo te horen houd je het goed uit! Gelukkig maar.. Veel plz met je volgende trip.. en blijven vliegen he :)
    Dikke kus Phylic

  • 06 November 2008 - 19:33

    Daniella:

    Sjee meis, wat maak je toch een boel leuke dingen mee. Ben nou toch wel beetje jaloers.....

  • 06 November 2008 - 23:17

    Whitney:

    Heeey Ilse
    Fawaka dan?

    Zo te lezen heb je het naar je zin... gelukkig maar!

    Mr.Vegas toe maar hoor! ik was echt jaloers toen ik het hoorde hahahaha...

    Kan niet wachten tot dat ja terug bent!

    Kus

  • 07 November 2008 - 18:10

    Hendriek-Jan:

    He Meissss.

    potverdorrie wat heb jij het naar zin daar zeg.Godsiemijne dit is in een woord "waanzinnig"

    Nou meis zie je weer bij de hockey!!!! Want de hockey vrouwen doen het uitermate slecht zonder jou!!!

    Kus H.J.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse en Rolien

Rondreizen door Zuid-oost Azie

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 898
Totaal aantal bezoekers 62696

Voorgaande reizen:

10 Februari 2010 - 06 Augustus 2010

Rondreis door Zuid-Oost Azië

10 Oktober 2008 - 22 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: