Berg en dal en lekker gewerkt en gedronken! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse en Rolien Knopper - WaarBenJij.nu Berg en dal en lekker gewerkt en gedronken! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse en Rolien Knopper - WaarBenJij.nu

Berg en dal en lekker gewerkt en gedronken!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Rolien

15 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Pfff, eindelijk lag ik heerlijk na een toch best vermoeiend weekend weer in mijn eigen bedje. Even niet die geluiden van alle dieren in het binnenland. Ik lag heerlijk te denken aan al mijn belevenissen en dat ik eigenlijk toch best veel mee maak in zo’n korte periode. Met al deze fijne gedachten viel ik heerlijk in slaap…. Om half drie werd ik vaag wakker van een gekriebel op mijn hoofd… vervolgens kriebelde mijn been. Ik was nu echt wakker en ineens voelde ik vanaf mijn voet, over mijn been, buik nek en gezicht iets lopen! Ik rende mijn bed uit (wist echt niet dat ik dit ’s nachts zo snel kon) deed het licht aan en wat zag ik? Een MEGA KAKKERLAK, Uhlll gadver de gadver. In plaats van dat ik iets deed stond ik maar een beetje te kijken hoe dat beest van zeker tien cm een uitgang probeerde te vinden in mijn klamboe. Ineens had hij hem gevonden en vloog via de kast tegen me aan. Nu begon ik te springen en voor het eerst vond ik het fijn dat het huis zo gehorig is, want Rowena kwam direct naar me toe om me te helpen. Samen hebben we het beest doodgemaakt.
Je begrijpt wel dat ik de twee nachten daarna nog steeds dingen voel kriebelen die er eigenlijk helemaal niet zijn. Tja.. dit kon er ook nog wel bij.. en Nee, ik ben nog steeds bang voor spinnetjes!!
Afgelopen dinsdag ben ik naar Berg en Dal geweest. Dit is een resort waar je verschillende activiteiten kunt doen.
Ik ben hier geweest met Alexandra en haar vriend en wat vrienden van hem. We mochten eerst aan kabelbanen door de jungle heen en uiteindelijk over de Suriname rivier heen. Bekijk het filmpje maar. Dan zie je hoe geweldig ik eruit zag met een helm! Daarna hebben we gekajakt over de Suriname rivier en vervolgens nog een boswandeling gemaakt. Op de blauwberg liggen allemaal slaven begraven, duizenden. Hier loop je dan ook overheen en zie je nog oude vervallen paaltjes staan. Heel apart idee.
1 van de toch wel erg leuk jongens die ons hielpen bij de kabelbaan had een leuke grap met een grote tor uitgehaald. Laat hem dan ook precies mijn tas uitkiezen zodat ik weer met mijn hand midden in een reuze tor grijp en twee meter achteruit sprong! Iedereen moest heel hard lachen en ach…. Die jongen was erg leuk, dus ik kon het wel waarderen.
De dagen erna heb ik heerlijk gewerkt. De tantes zijn super aardig en ik heb hele gesprekken met ze. De baby’s liggen normaal gesproken de hele dag in bed en komen er alleen even uit voor de voeding. Na wat dingen gevraagd en uitgelegd te hebben mocht ik de baby’s op de grond laten kruipen en met ze spelen zolang ik ze maar niet op schoot zou zetten. Ze zijn zo schattig! Je begrijpt gewoon niet dat zulke schatjes in een weeshuis zitten …
Woensdagmiddag ben ik samen met twee nieuwe huisgenootjes lekker wat gaan drinken en eten aan de rivier. Was weer gezellig en ’s avonds heb ik gewoon lekker gerelaxt.
Donderdag fietste ik naar huis toe en de kleine regentijd is begonnen! Ja dat heb ik geweten… het begon te spatten en wat meer te spatten, ik wilde schuilen, maar dacht ach.. nat worden we toch wel en vervolgens begon het echt te plenzen. Jeetje.. Ik was zeik en zeik nat. In de stad was het helemaal droog geweest dus ik reed daar als verzopen katje rond en iedereen keek me heel apart aan! Haha. Laat ik ook net die dag een mooi wit truitje aan hebben.. tja, dan weet je het resultaat!
’s Avonds hadden we het afscheid van Eylerd. We zijn heerlijk uit eten geweest en daarna naar het casino gegaan. Het casino is hier echt heel erg leuk! Je krijgt de hele avond gratis drank en de entree is ook gratis… tja: Wat wil je nog meer :D…. Kom maar langs met de Bailey’s ennnn de Baileys hier zijn niet van die halve glaasjes! Nee deze mevrouw had door dat ik dorst had.. gewoon whiskyglazen tot aan de rand gevuld!
Daarna zijn we uit gegaan ook dit wel erg gezellig en ineens gingen de lichtjes aan.. ja en dan moet je naar huis!
Vrijdag was een dag om heerlijk uit te brakken en te relaxen…

Dit weekend gaan we met het hele huis naar overbridge en dan begin ik aan mijn laatste dagen! Over zes nachtjes vlieg ik weer naar huis en over zeven nachtjes ben ik weer in Nederland…
Echt een onwijs bizar idee… de tijd vliegt hier! En ik heb het zo naar m’n zin.. wil er gewoon nog niet aan denken!

Bedankt voor jullie leuke reacties… ik zal nog een keertje schrijven voordat ik het vliegtuig in stap. M’n wonden zijn trouwens genezen en heb gelukkig geen last meer van vliegjes altijd fijn natuurlijk. Na de kakkerlak en de dode tor hebben de dieren me met rust gelaten…
Nou tot snel weer,

Dikke kus van mij

• 15 November 2008 - 14:34

Miranda:

Hey Ilse, heb je video bekeken, knap dat je het durft hoor!!
    Geniet van de laatste paar dagen.

Liefs Miranda

• 15 November 2008 - 15:22

Danielle:

Hey nichtje,
    Geniet van je laatste weekje ! Super leuk om steeds weer je nieuwe verhalen te lezen !

Liefs Danielle

• 15 November 2008 - 16:36

Mamsie:

Hoi lieverd wat leuk weer je verhaal te lezen ook al zitten we in Drenthe. Ja helaas begint nu het echte aftellen. Ik kan heel goed begriijpen dat je dat heel erg jammer vindt.
    Maar weet dat er straks heel veel mensen blij zijn als je weer in Nederland bent.
    Geniet nog even onwijs van je laatste dagen daar in het warme Suriname.
    liefs en een dikke zoen
    Mamsie en Eertje

• 16 November 2008 - 16:19

Ria:

Hoi Ilse maak het de laatste week niet te bont je hebt onwijs veel beleefd erg goed, de tijd is hier ook omgevlogen nog veel plezier de laatste week en tot zaterdag groetjes Ria

• 17 November 2008 - 12:32

Natas:

Haai

Super leuk om al je verhalen zo te lezen! De tijd gaat wel eg super hard he! Nou geniet er nog ff van de laatste week maar dat gaat vast en zeker goed komen:)

Liefs natascha

• 17 November 2008 - 21:54

Liek En Lon:

Jeetje schat, wat gaat dat ontzettend snel zeg. Nog maar een paar dagen dan zit dit avontuur er al weer op voor je.

Geniet nog lekker van je laatste daagjes!!!

Dikke kussss

p.s. Sorry dat ik nooit reageer op msn, maar als ik er ben zit ik te skypen met thuis en dan zie ik niet wie er tegen me praat..

xxxxxxxxx

• 18 November 2008 - 20:18

Patricia:

Hey Ils,

Super zeg! Met name die kabelbaan. Wat een eind en super hard...wow... Alle andere video's zijn ook echt erg leuk om naar te kijken en een beetje van jouw indrukken op te doen.

Geniet van de dagen die je nog daar bent! Hier begint de winter namelijk nu echt zijn intrede te doen. :-)

Grtz,

Patricia

• 19 November 2008 - 21:16

Dineke:

lief buufje
    fijn dat je het zo fijn hebt, maar toch fijn DAT JE ZATERDAG WEER THUIS BENT!
    BUFFIE DINEKE